پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251278
سپاه يک‌نهاد انقلابي است که در تمام عرصه‌ها کنار مردم و انقلاب هستند
تاریخ انتشار : 1400/12/13 13:27:16
نمایش : 803
امام‌جمعه فارسان گفت: سپاه يک‌نهاد انقلابي است که با ساختار ارزشي و نيروي مؤمن و انقلابي که دارد از بَدو تأسيس تا امروز عملاً در تمام عرصه‌هاي دفاع از آرمان‌هاي انقلاب و جهاد و مبارزه و توليد و استقلال اقتصادي و قدرت نظامي و امثال اين‌ها در کنار مردم و امام اين انقلاب بودند
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا نسبت به برادران خودشان و وضعيت زندگي آن‌ها بي‌تفاوت نيستند. در همه حال به مستضعفان و فقرا و محرومان جامعه کمک مي‌کنند. مولايمان اميرالمؤمنين سلام‌الله‌عليه در حکمت ۱۳۲ از حکم نهج‌البلاغه فرمود روزي را با صدقه دادن از خدا بخواهيد و هر کس که به گرفتن عوض يقين داشته باشد زيبا و جوانمردانه اعطا مي‌کند.
 
وي تصريح کرد: امروز اول ماه شعبان است امام صادق سلام‌الله‌عليه روزه ماه شعبان را فرمودند که ذخيره روز قيامت است. هر بنده‌اي که در ماه شعبان زياد روزه بگيرد خداوند امر معيشت او را سامان ببخشد و شر دشمن را از او دفع مي‌کند.
 
وي بيان داشت: يکي از کارهايي هم که مورد سفارش اولياي دين است و بزرگان به ما توصيه مي‌کنند مناجات و دعاست. همين مناجات شعبانيه از آن دعاهايي است که اگر انسان به او توجه داشته باشد و بندهاي او را دقت کند روحش به پرواز درمي‌آيد و به درجات عاليه معنوي نزديک مي‌شود. از ويژگي‌هاي ديگر اين ماه ولادت اسوه‌هاي بشريت و ستارگان سپهر ولايت است که در اين ماه است و اين ماه شرافت بيشتري و مضاعف  پيداکرده است.
 
وي گفت: سوم شعبان ولادت سرور و سالار شهيدان اسوه جهاد در راه خدا، حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام است. چهارم شعبان ولادت امام زين‌العابدين (ع) اين روز نوراني که يادآور ايثار و شهادت و بصيرت و مجموعه‌اي از صفات پسنديده مربوط به آن حضرت و ياران باوفايش در پاسداري از دين است را روز پاسدار ناميدند. اين روز را به همه‌کساني که از دين و ارزش‌هاي الهي پاسداري مي‌کنند به‌خصوص برادران بزرگوار سپاه پاسداران تبريک عرض مي‌کنم.
 
حجت‌الاسلام ملک پور افزود: روش و سبک زندگي امام حسين عليه‌السلام در همه زمينه‌ها بهترين الگويي است که پاسداران انقلاب براي خودشان انتخاب کردند. سپاه يک‌نهاد انقلابي است که با ساختار ارزشي و نيروي مؤمن و انقلابي که دارد از بَدو تأسيس تا امروز عملاً در تمام عرصه‌هاي دفاع از آرمان‌هاي انقلاب و جهاد و مبارزه و توليد و استقلال اقتصادي و قدرت نظامي و امثال اين‌ها در کنار مردم و امام اين انقلاب بودند
 
وي تصريح کرد: اگر بخواهم خلاصه‌اي از ويژگي‌ها و شاخصه‌هاي سپاه پاسداران را براي شما بگويم و در يک جمله خلاصه‌اش کنم تَبَلور ارزش‌ها و معيارهاي ديني است که پاسداران اين‌گونه هستند؛  مردم‌دار بودن / ولايي بودن / شهادت‌طلبي روحيه فداکاري/ ايثار/ ...يعني پاسداران به‌عنوان نيروهاي متدين و انقلابي داراي معرفت ديني، معنويت و بصيرت و بينش سياسي بالا هستند.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: چهارم شعبان ولادت باسعادت حضرت قمر منير بني‌هاشم عباس بن علي است. مقام عِلمى و اخلاقى و معنوى او را مي‌توانيم در زيارت‌نامه آن حضرت ببينيم. ولادت اين جانباز رشيد کربلا  که الگوى تمام‌عيار انسانيت، شرف و ايثار است را روز جانباز ناميده‌اند. تا به اين وسيله همه ما آن شخصيت بزرگوار را الگوى خود در دفاع از دين، امامت، ولايت و اطاعت قرار دهيم و هم از جانبازانى که با پيروى از ايشان بهترين سرمايه‏هاى وجودى خويش را در راه انقلاب و ارزش‏هاى اسلامى ايثار کردند، تقدير نماييم. اين روز را به همه اين عزيزان تبريک گفته، آرزوى سلامتى و عافيت دارم.
 
وي افزود: جانبازان مناره‌هاي درخشاني هستند که بدون سخن گفتن با تن مجروح خود راه درست و اصيل انقلاب را به مردم نشان مي‌دهند و با حضور خود در صحنه از ولايت حمايت مي‌کنند.
 
وي اظهار داشت: احترام و گرامى داشتن دستاوردهاى ايثار اين عزيزان يعني استقلال، آزادي و جمهورى اسلامى، اصل ولايت‌فقيه و حاکميت دين کمترين کاري است که ما در قبال اين‌همه عظمت آفريده‌شده مي‌توانيم انجام دهيم.
 
وي بيان داشت: البته نبايد مشکلات ديگري که دارند را فراموش کرد و دستگاه‌هاي متولي با دقت کار خودشان و خدمت‌رساني را انجام دهند اما مهم‌تر از دستگاه‌ها خود ما مردم هستيم که بايد سرکشي کنيم رفت‌وآمد داشته باشيم فرزندانمان را با آن‌ها و رشادت‌هايي که انجام دادند آشنا کنيم


انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html